viernes, 7 de diciembre de 2012

DOWNHAM, Jenny - Abans que em mori (Judit Galí)




Autora:
Jenny Downham (Londres, 1964) és una novel·lista britànica, i va ser actriu.
Va estudiar art dramàtic. Actualment, Jenny Downham resideix a la seva ciutat natal amb els seus dos fills.Ha publicat un llibre - "Abans de morir-me" ("Before I Die") - que explica les experiències d'una noia de 16 anys, malalta de leucèmia, durant els seus últims mesos de vida. El llibre està narrat en primera persona.

                                                      






                                     Argument:

Una noia que té setze anys, només li queden uns mesos de vida, lluita contra un càncer. La Tessa escriu una llista de coses a fer abans de morir per fer-se sentir viva mentre el seu cos aguanta. Els sentiments de la Tessa, la seva relació amb el pare i el germà, la seva mare, la seva millor amiga, la seva nova parella, etc.; canvien durant les darreres setmanes que li queden de vida.






Fragment:
 Instruccions per al pare
Vull una cerimònia senzilla. No vull que ningú que no em conegui digui res de mi. Vull que les persones que estimo s’aixequin i parlin de mi, i si plores, no passarà rés. Vull que diguis coses sinceres, digues que era un monstre, si vols, digues que us he tingut a tots esclavitzats. Si se t’acut res de bo, digue-ho,  també. Despres aneu a dinar a un pub. Tinc 260 lliures a la llibreta d’estalvis vull que les facis servir per a això. De debò. Jo convido a dinar. Vina a veure la meva tomba quan puguis, però no et torturis si no pots, podries preparar un berenar i fer-me companyia. Això m’agradaria. Res més. T’estimo. Petons, Tessa.

Comentari:
Aquest llibre m’ha agradat molt.  Està molt ben escrit i transmet molt sentiments i emocions. Ja que és una situació que pot ser real i el llibre és molt versemblant. El recomano a totes aquelles persones que els hi agradi les novel·les realistes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario